Spotkania i indywidualne konsultacje
Termin: 31 marca - 3 kwietnia, Kino Elektronik
Indywidualne konsultacje
Termin: 1 kwietnia, godz: 14:00-18:00, patio Warszawskiej Szkoły Filmowej
1. Temat: Prawa scenarzysty. Konsultacje Gildia Scenarzystów Polskich
2. Temat: Studium Scenariuszowe. Konsultacje Warszawska Szkoła Filmowa
WYJĄTKOWO: od 15:00 do 17:00
Przy stoliku: Maciej Ślesicki
3. Temat: Kreowanie wizerunku. Konsultacje Crew United Polska
Przy stoliku: Anna Rembowska
4. Temat: Reprezentacja i management. Konsultacje Match&Spark
Przy stoliku: Aleksandra Aleksander
Spotkania
1.
31 marca, czwartek, g. 12:00 Gra w scenariusz: „Best Month Ever” Goście: Filip Hillesland, Jędrzej Bączyk, Dawid Janicki, Michał Gembicki, Prowadzący: Aleksander Pietrzak | 90' Kino Elektronik
2.
31 marca, czwartek, g. 14:00 Głos z writers' roomu Gość: Łukasz M. Maciejewski | 90' Kino Elektronik
3.
31 marca, czwartek, g. 16:00 Targowisko twórczości. Klinika scenariuszowa Macieja Ślesickiego Goście: Marta Stysiak, Marcin Klinkosz, Jacek Biskupski, Radosław Domański, Katarzyna Zimoląg | 150' Kino Elektronik
4.
1 kwietnia, piątek, g. 14:00-18:00 Konsultacje indywidualne: Gildia Scenarzystów Polskich, Warszawska Szkoła Filmowa, Crew United Polska, Match&Spark | 240' Patio WSF
5.
3 kwietnia, niedziela, g. 12:15 Green filming a scenariusz Gościni: Aleksandra Leszczyńska, Partner: Mazovia Warsaw Film Commission| 60' Kino Elektronik
6.
3 kwietnia, niedziela, g. 13:30 Praca nad scenariuszem z debiutantem i pokaz filmu „Sukienka” Goście: Tadeusz Łysiak, Wojciech Saramonowicz, Maciej Ślesicki, Prowadząca: Natasza Parzymies | 90' Kino Elektronik
7.
3 kwietnia, niedziela, g. ok. 20:00, Team UP. KIPA Młodzi & Script Fiesta, Partner: KIPA Młodzi, Miejsce: Patio WSF
* Podczas edycji stacjonarnej trwa zbiórka na rzecz wsparcia działań pomocowych dla Ukrainy prowadzonych przez Fundację Ocalenie.
Więcej o spotkaniach:
1.Gra w scenariusz: „Best Month Ever” Goście: Filip Hillesland, Jędrzej Bączyk, Dawid Janicki, Michał Gembicki, Prowadzący: Aleksander Pietrzak
Coraz bardziej widoczne procesy remediacji powodują, że pozornie odległe od siebie media przenikają się wzajemnie, czerpiąc ze swojej formuły, języka, estetyki. Wszystko to sprawia, że w kontekście dyskusji na temat wyraźnych różnic między kinem a kulturą gier komputerowych coraz głośniej akcentuje się także widoczne między filmem a grami podobieństwa. Co więcej, bez względu na nierzadko problematyczny charakter wzajemnych relacji między branżami, dyskusja ta przestaje być domeną wyłącznie teoretyków (badaczy, publicystów) w równej mierze inspirując praktyków (scenarzystów, reżyserów, producentów). W ramach kolejnej edycji festiwalu Script Fiesta kontynuujemy cykl spotkań NARRACJA 2.0, tym razem uwagę skupiając na strukturalnych podobieństwach i różnicach scenariusza w filmie i grze komputerowej.
Premiera „Best Month Ever” odbędzie się 5 maja. Wydawcą gry jest Klabater.
Tutaj więcej o grze:
STEAM
KLABATER
2. Głos z writers' roomu
Gość: Łukasz M. Maciejewski
W kulturze powszechnie krąży stereotyp scenarzysty jako samotnika pochylonego nad laptopem w ciasnej pracowni, który opracowuje swoje koncepcje w swoistej izolacji. Ten archetyp zdaje się tracić na aktualności na dynamicznie rozwijającym się rynku seriali telewizyjnych. Zaczyna dominować metoda pracy oparta na zespołach scenariuszowych czyli tzw. Writers’ roomach, które są modelem scenopisarstwa zakładającego kreatywną współpracę zespołu ludzi nad poszczególnymi odcinkami, jak i całymi sezonami serialu. Jest to model słusznie kojarzony z rynkiem amerykańskim, który funkcjonuje tam już od lat 50. W Europie nie ma długiej tradycji, ale prężni się rozwija. Tak powstały polskie seriale premium, które cieszą się ogromną popularnością m.in. “Wataha”, "Król" czy “The Office PL”. Jak wygląda praca poszczególnych scenarzystów? Jak dzielone są obowiązki? Jak nie zatracić indywidualnego charakter twórcy, a jednocześnie zachować spójność? Jak stać się efektywną częścią zespołu. O swoich doświadczeniach podczas case study opowie Łukasz M. Maciejewski “head writera” serialu “Król” wyprodukowanego przez Canal+. Celem spotkania będzie naświetlenie metod i zrozumienie mechanizmów działania, za którymi stoją sukcesy twórcze zespołów scenariuszowych w Polsce i na świecie. Uczestnicy poznają sprawdzone schematy, strukturę organizacyjną, typy podziałów obowiązków na członków grupy, formy współpracy.
Link do wydarzenia: KLIKNIJ TUTAJ
3. Targowisko twórczości. Klinika scenariuszowa Macieja Ślesickiego Goście: Marta Stysiak, Marcin Klinkosz, Jacek Biskupski, Radosław Domański, Katarzyna Zimoląg
Nieliczni pamiętają czasy zespołów filmowych, kiedy nad tekstami pracowano, dyskutowano w grupach. Obecnie rolę zespołów filmowych przejmują warsztaty scenariuszowe. Stanowią one przestrzeń swobodnej wymiany pomysłów, gdzie w kreatywnej atmosferze pracuje się nad projektami. Targowisko Twórczości to publiczna klinika scenariuszowa, która tradycyjnie otworzy Script Fiestę. To wydarzenie, które łączy w sobie formułę pitchingu z pogłębioną analizą tekstu. Podczas prawie trzygodzinnej sesji kilkoro scenarzystów będzie miało okazję zaprezentować swój pomysł w publicznym pitchingu i usłyszeć konstruktywną opinię na temat mocnych i słabych stron swojego pomysłu. Uczestnicy Targowiska będą mieli okazję wysłuchać porad reżyserskich, scenariopisarskich i producenckich. Analizę scenariuszy przeprowadzi Maciej Ślesicki – producent, reżyser, scenarzysta i kanclerz Warszawskiej Szkoły Filmowej. Do udziału w wydarzeniu w roli uczestników zostali zakwalifikowani: Marta Stysiak, Marcin Klinkosz, Jacek Biskupski, Radosław Domański i Katarzyna Zimoląg.
Link do wydarzenia: KLIKNIJ TUTAJ
4. Indywidualne konsultacje
1. Temat: Prawa scenarzysty. Konsultacje Gildia Scenarzystów Polskich
2. Temat: Studium Scenariuszowe. Konsultacje Warszawska Szkoła Filmowa
3. Temat: Kreowanie wizerunku. Konsultacje Crew United Polska
4. Temat: Reprezentacja i management. Konsultacje Match&Spark
5. Green filming a scenariusz
Mogłoby się wydawać, że scenariusz ma mało wspólnego z greenfilmingiem. To czy film będzie realizowany w sposób zrównoważony w dużej mierze zależy od reżysera oraz producenta. Jednakże już na etapie pisania filmu warto zwrócić uwagę na kwestie środowiskowe, zarówno w samej treści jak i realizacyjne. W trakcie seminarium przyjrzymy się wspólnie co, kiedy, jak i gdzie może zrobić scenarzysta aby jego film był bardziej zielony.
Aleksandra Leszczyńska
absolwentka Iberystyki, Produkcji Filmowej oraz Ochrony Środowiska, działa w branży filmowej od ponad dziesięciu lat. Pierwsze kroki stawiała w Madrycie gdzie wyspecjalizowała się w developmencie oraz finansowaniu projektów filmowych. Następnie w Polsce pracowała w instytucjach takich jak PISF czy Program Kreatywna Europa. Od kilku lat moderuje spotkania branżowe oraz prowadzi warsztaty i wykłady. Obecnie pracuje w Mazovia Warsaw Film Commission oraz jest zaangażowana w promowanie idei zrównoważonej produkcji w ramach międzysektorowej grupy - FILM DLA KLIMATU.
6. Praca nad scenariuszem z debiutantem i pokaz filmu „Sukienka”
Studentowi Warszawskiej Szkoły Filmowej Tadeuszowi Łysiakowi pod pieczą Macieja Ślesickiego udało się stworzyć filmowy komentarz do polskiej rzeczywistości. Podczas spotkania opiekun pedagogiczny Wojciech Saramonowicz i producent filmu Maciej Ślesicki opowiedzą o pracy z debiutantem i procesie powstawania scenariusza filmu krótkometrażowego. Młody reżyser zdradzi swój sposób na to jak wykorzystywać społeczne obserwacje do opowiadania przejmujących współczesnych historii. Goście spotkania spróbują stworzyć zbiór wskazówek dla debiutantów i odpowiedzą na co zwracać uwagę myśląc o filmie i jego drodze festiwalowej.
O FILMIE:
„Sukienka” opowiada historię Julii pracującej w przydrożnym motelu. Jej życie zmienia się, gdy poznaje przystojnego kierowcę ciężarówki. W sercu kobiety odżywają uśpione od dawna pragnienia. Ale nie jest to tylko historia kobiety spotykającej mężczyznę. Julia jest fizycznie odmienna od otaczającego ją społeczeństwa. Jest niskorosła, przez co w swoim życiu doświadczyła wielu przykrości. „Sukienka” to uniwersalna opowieść o tęsknocie, która dotyka każdego, bez względu na dzielące nas bariery i różnice.
Film zostanie wyświetlony z angielskimi napisami
7. Spotkanie integracyjne KIPA Młodzi
Jedni mówią networking is everything!, inni uważają, że to strata czasu. My natomiast wierzymy, że pomiędzy Tobą a Tarantino znajduje się dokładnie sześć nieznajomych osób, a networking pomaga skutecznie zmniejszyć ten dystans. Dlatego wraz z Sekcją Młodych Producentów KIPA chcielibyśmy zaprosić Was na spotkanie podczas Script Fiesty, którego celem jest integracja środowiska producentów i scenarzystów.
LINK DO WYDARZENIA: KLIKNIJ TUTAJ